سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » اقتصادی » قرار گرفتن بیت کوین در مرز مرگ و زندگی| افزایش قیمت، تله گاوی یا آغاز روند صعودی؟

قرار گرفتن بیت کوین در مرز مرگ و زندگی| افزایش قیمت، تله گاوی یا آغاز روند صعودی؟

کد خبر: 8812

بازار؛ گروه بین الملل: قیمت بیت کوین طی روزهای گذشته روند نسبتا عجیبی را طی کرده است. بیت کوین علیرغم پیش بینی های متعدد تحلیلگران تکنیکال مبنی بر ریزش احتمال و سنگین خود، از معرکه انتشار آمار شاخص CPI و PPI در ایالات متحده نیز جان سالم به در برده و علیرغم ترس حاکم بر بازار در خصوص احتمال بازگشت سیاست تهاجمی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بانکی که ماه های گذشته عامل اصلی ریزش بازارهای مالی در جهان به حساب آمده، درست از زمان انتشار آمار افزایش نسبتا خوبی را تجربه نماید.

اکنون، با ورود بیت کوین به مرحله فعلی، اکثر تحلیلگران فعال در شبکه های اجتماعی مشغول رایزنی با یکدیگر در خصوص وضعیت قیمت این رمزارز برای هفته آخر فوریه هستند. مهمترین سوال و تحلیل آنها مربوط به این موضوع مهم است که آیا روند فعلی صعودی بیت کوین ادامه خواهد یافت یا به گفته برخی از تحلیلگران، این تنها یک تله گاوی و به معنای آماده شدن بازار رمزارزها به یک فاز نزولی جدید است؟

بیت کوین ایستاده بر نقطه صفر مرزی مرگ و زندگی!

پیش از هر چیز باید بدانیم که بیت کوین موفق شد طی روزهای پایانی هفته، سقف شش ماهه قیمت خود را شکسته که این به معنای آمادگی احتمالی برای دستکم یک خروج کوتاه مدت از این سقف است. در حالت خوشبینانه نیز می توان برای آغاز یک حرکت صعودی میان مدت، بازار را زیر نظر داشته و دید که آیا چنین سناریویی محقق خواهد شد یا خیر.

با اینحال، رسیدن بیت کوین به این نقطه از آن جهت حساس است که می تواند روند بازار رمزارزها را برای میان مدت یا دستکم سه ماهه دوم سال جاری میلادی نیز تعیین نماید. مقاومت پیش روی بیت کوین، همانی است که آخرین بار در ماه آگوست سال گذشته، گاوهای بازار موفق به عبور از آن نشده و در نتیجه قیمت تا کانال ۱۶ هزار دلار ریزش را تجربه کرد.

شرکت معاملات رمزارزی مشهور رکت کپیتال (Rekt Capiital) معتقد است که قیمت های این هفته برای تعیین روند بیت کوین در میان مدت بسیار مهم است. چراکه عبور از محدوده فعلی، می تواند به منزله خروج از بازار خرسی قلمداد شود. این شرکت در گزارش اخیر خود در خصوص روند قیمت بیت کوین آورده است: «نهایتا، بسته شدن (کندل قیمت) هفتگی بالای این محدوده، چیزی است که بیت کوین برای شکستن روند بازار خرسی و رشد بیشتر به آن نیاز دارد».

قرار گرفتن بیت کوین در مرز مرگ و زندگی| افزایش قیمت، تله گاوی یا آغاز روند صعودی؟

همانطور که نمودار زیر نیز مشاهده می شود، بسته شدن کندل قیمت هفتگی بیت کوین بالای ۲۳۷۴۳ دلار، می تواند خط روند زرد رنگ را شکسته و این رمزارز را وارد فاز جدیدی از قیمت نماید. رکت معتقد است، دو مقاومت مهم متوسط حرکت ۵۰ و ۲۰۰ هفته ای در این مقطع قیمت وجود دارد که عبور از آنها بسیار مهم است. به همین دلیل، رکت معتقد است که بیت کوین در حساس ترین نقطه تاریخ و وضعیت موسوم به «صلیب مرگ» قرار گرفته که عبور موفقیت آمیز از این مرحله می تواند نوید بخش ورود به بازار صعودی برای بیت کوین و آلتکوین ها باشد.

رکت همچنین در ادامه، نمودار ماهانه قیمت را به نمایش گذاشته که نشان می دهد بیت کوین در روند کلان خود دقیقا نزدیک به نقطه شکست روند ماهانه قیمت خود بوده و لذا روند قیمت این رمزارز برای روزهای باقی مانده ازماه فوریه بسیار سرنوشت ساز خواهد بود. در حقیقت، قیمت در صورت شکسته شدن این روند، بیت کوین از روند نزولی قیمت که از نوامبر سال ۲۰۲۱ و اوج قیمت خود آغاز شده، خارج خواهد شد.

قرار گرفتن بیت کوین در مرز مرگ و زندگی| افزایش قیمت، تله گاوی یا آغاز روند صعودی؟

از سوی دیگر، شاخص RSI که طی آخرین هفته های سال ۲۰۲۲ به پایینترین حد خود رسیده و بازار را کاملا در فضای ترس قرار داده بود نیز تحرکات مثبتی را تجربه کرده و نشان دهنده ورود احتمالی به بازار گاوی است.

ادامه بدبینی ها نسبت به رشد قیمت بیت کوین

در حالیکه رکت کپیتال و همفکران این خط فکری در حال آماده شدن برای ورود به بازار گاوی هستند، بسیاری از علائم و فاکتورهای موجود، همچنان مایه نگرانی هستند. به عنوان مثال، موسسه تحقیقاتی «متریال ایندیکیتور» با بررسی گزارش عمکلکرد صرافی بایننس می نویسد که بیت کوین پیش از این نیز دو مرتبه به محدوده بالای قیمت ۲۵۰۰۰ دلار نفوذ کرده که در هر دو مرتبه نیز شاهد ریزش بازار پس از رسیدن به این قیمت بود.

قرار گرفتن بیت کوین در مرز مرگ و زندگی| افزایش قیمت، تله گاوی یا آغاز روند صعودی؟

این شرکت با به تصویر کشیدن نمودار وضعیت بازار، معتقد است که بررسی سفارش گذاری های صافی های بزرگ نشانگر کاهش آهسته حضور نهنگ ها در بازار و افزایش معاملات اسپات است.

لزوم رصد بازار طی روزهای آتی

حقیقت امر این است که جدا از خوشبینی شرکت هایی همچون رکت، قدر مسلم اینکه بیت کوین در نقطه ای بسیار حساس قرار گرفته و حفظ محدوده فعلی و عبور از آن، برای این رمزارز بسیار حائز اهمیت است. همانطور که گفته شد، عبور از این محدوده به معنای ورود به بازار گاوی احتمالی جدید و برعکس، رد شدن قیمت از آن نشانگر لزوم آماده شدن برای یک ریزش سنگین احتمالی خواهد بود.

لذا آنچه برای فعالان بازار رمزارزها از جمله تریدرها و هوادارها مهم به نظر می رسد، رصد دقیق قیمت طی روزهای باقی مانده از ماه فوریه است.

منبع: tahlilbazaar-206942

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید